Header widget area right

Vertrouwen (IK-WIJ)

De verzekeraar wilde terug naar de kern met de vraag ‘Waarom doen we wat we doen’? Met het gedachtegoed van Simon Sinek en de Golden Circle werd de ‘why’ van de organisatie weer helder. De volgende stap was om de kernwaarden nadrukkelijk aandacht te geven. Feedback van de medewerkers, klantarena’s & klantenpanels zorgden voor waardevolle feedback om zo de in- en externe communicatie van de organisatie verder aan te scherpen. Ook zijn er harde noten gekraakt. Niet makkelijk maar wel noodzakelijk. Er is afscheid genomen van medewerkers. Collega’s zien vertrekken heeft veel impact. Een zorgvuldig proces met aandacht voor het verlies en de medewerkers die blijven heeft zijn vruchten afgeworpen in de periode die volgden. Langzaamaan kwam het vertrouwen terug. De bezieling kwam weer in de organisatie, ze wilden op zoek naar inspiratie.

Passie voor Klanten (WIJ-ZIJ)

Op zoek naar inspiratie; met welke reden? Echt het verschil maken voor hun klanten, zowel particulier als zakelijk. Voor de top 150 zijn we samen gaan zoeken naar organisaties die dagelijks iets doen met hun klanten. Organisaties die er in geslaagd zijn om van hun klanten fans maken. We namen de managers mee op reis; de ‘Passie voor Klanten Tour’ was geboren. Een leiderschapsprogramma waarin we organisaties met elkaar in verbinding brachten. Bijzonder om te ervaren hoe onder andere Toyota, IKEA, Stage Entertainment, Maison van den Boer, Belron (Carglass), XS4ALL en de Hogere Hotelschool 150 managers inspireerden. Veel inzichten hebben bijgedragen aan een, inmiddels, hogere klantbeleving.  

Tour to Inspire (WIJ-ZIJ)

Vanuit de ‘Passie voor Klanten Tour’ is de ‘Tour to Inspire’ ontstaan. Een terugkerend initiatief waarbij de verzekeraar haar klanten oprecht wil inspireren. Tijdens een 24-uurs programma nodigt de directie van AEGON een aantal relaties uit. We bezoeken organisaties die op een specifiek thema onderscheidend zijn. In 2015 was klantbeleving een thema. Het DeLaMar Theater, Coolblue en het Oogziekenhuis in Rotterdam lieten zien hoe zij hun klanten verrassen. In februari 2016 is het thema innovatie met ook weer prachtige organisaties die deze verzekeraar en haar gasten een blik in de keuken gunt.

‘Best of’ (IK-WIJ-ZIJ)

Het vertrouwen is terug, de bereidheid om te leren is echt aanwezig. De volgende stap is om wereldwijd successen te verzamelen, om zo verhalen met elkaar te kunnen delen. Het draagt bij aan ‘trots zijn’ en onderdeel willen uitmaken van deze organisatie. Zo weet je talent te boeien en vooral ook te binden. Geïnspireerd door de ‘Best of Belron’, de tweejaarlijkse wereldwijde competitie van deze organisatie, start de verzekeraar in 2016 met deze traditie. In februari komen de genomineerden naar het hoofkantoor om te kijken wie zich de winnaar mag noemen van één van deze zeven categorieën. Ik beschouw het als een grote eer om onderdeel uit te mogen maken van de jury.

Ik ben dankbaar dat ik al vijf jaar op reis mag zijn met deze organisatie en om te zien en ervaren hoe ontwikkeling bijdraagt aan de groei van een organisatie. Binnen beginnen = buiten winnen.

< Ga terug…