Header widget area right

Discipline versus Ont-moeten

itasc
0 comments
Blog

FKL_8214_2

In Zweden wordt al enige tijd geëxperimenteerd met een 6-urige werkdag. Een achterliggende gedachte was dat het verzuim af zou nemen, en dat de productiviteit er niet (enorm) onder zou lijden. De eerste resultaten lijken veelbelovend te zijn. Werknemers zijn positief, en het verzuim lijkt inderdaad af te nemen. Misschien niet zo vreemd, want de deelnemers aan het experiment krijgen wel voor 8 uur betaald.

Dat wil natuurlijk iedereen zou je verwachten…

 

Read more

Touwtje trekken?

itasc
0 comments
Blog

FKL_8163_2
Een inspirerend voorbeeld van dienend leiderschap Wat is de invloed van een gemiddelde medewerker op het bedrijfsproces? Weinig tot geen denkt u waarschijnlijk. In veel grote organisaties in Nederland en daarbuiten is dit zo. Wonderlijk eigenlijk omdat de medewerkers ontzettend veel zien gebeuren in de dagelijkse praktijk en vaak briljante ideeën hebben over hoe het beter kan. Tja, en voor het management betekent dit vooral vaak gedoe. Deze overtuiging kom ik nog wel eens tegen bij organisaties. Ik ben geïnspireerd door een autofabrikant die het anders doet. En echt anders, fundamenteel anders. Wij kunnen hier absoluut ons voordeel mee doen.  

Read more

Tijd voor sales, en hoe zit het met het leiderschap?

itasc
0 comments
Blog

FKL_8312_2

Sales en het apparaat dat daarvoor ingericht is binnen een organisatie, blijft vaak een ondergeschoven kindje. Indien het goed gaat, zien we sales als makkelijk, als iets dat vanzelfsprekend is. En als het minder goed gaat dan vinden we sales vaak de boosdoener. Met andere woorden: zelden geven we voldoende of de juiste aandacht aan sales. In het kader hiervan herinner ik me een uitspraak van een CEO tijdens de directievergadering van een van mijn voormalige werkgevers:...

 

Read more

Elke dag hetzelfde doen en toch betere resultaten

itasc
0 comments
Blog

FKL_8163_2

Zeker niet; negen organisaties delen hun succesvolle aanpak

Een dag niet geleerd, is een verloren dag. Elke dag verbeteren dus. Dit is in essentie één van de belangrijkste pijlers voor het succes van Toyota. Al decennia leert men elke dag van elkaar en van hun omgeving om hun product te verbeteren. Leren vraagt om kwetsbaarheid, de bereidheid om te luisteren naar een ander en ook nog iets te gaan doen met de adviezen die je krijgt. Leren vraagt ook om vertrouwen...

 

Read more

Binnen beginnen = buiten winnen

itasc
0 comments
Blog

FKL_8163_2

Een klant als Fan? Begin met je medewerker fan te maken!

Ik ben gek op hockeyen. Ik speel het al meer dan 30 jaar en volg daarom ook de hoofdklasse op de voet. Mijn club Pinoké maakt nog steeds kans om voor het eerst in de historie de play-offs te halen. Geweldig na al die jaren van zorgvuldige voorbereiding en planning. En er is nog iets wat ik echt bijzonder vind. Den Bosch stond bijna....

 

Read more

Succes gewenst?

itasc
0 comments
Blog

FKL_8312_2

Kijk eens goed naar de cultuur in je organisatie!

De crisis lijkt voorbij, althans dat willen sommigen ons laten geloven. Van de andere kant kun je ook stellen dat er eigenlijk geen crisis is geweest. Er zijn, zoals altijd, bedrijven die succesvol zijn en bedrijven die minder succesvol zijn. Afgelopen jaren hebben het verschil wel wat duidelijker gemaakt...

 

Read more